Постинг
15.12.2012 14:26 -
Royal enfield 500 bullet
След доста реставрирани ретро мотори, реших да се пробвам в малко по различно начинание - преработка на мотор по мой вкус.
Спрях се на един легендарен класиечски модел: Royal enfield 500 bullet.
Това е най-дълго произвеждания модел в света, все още се произвежда с малки подобрения в Индия.
Конкретния мотор го взех от Англия в доста прилично състояние:
Така изглеждаше като пристигна при мен. Последва пълно разглобяване и преценяване какво трябва да се направи за да изглежда така както искам аз. Реших че искам да изглежда в стил "бобър" с ретро излъчване.
Цялата предница се преработи с нови тройници които изработих от аломиний, предната капла смених с 21ц. и промяна мястото на калника. курмилото вече е право"рентал" сложено върху високи водачи. След дълго търсене на подходящ фар, в крайна сметка си го направих сам, като ползвах само оригиналните рефлектор и гривна.
Ръкохватките също си ги направих сам. Представляват овални канали наподобяващи 8 ходова резба. В края им се поставят огледалата, които също сам си изработих.
Следващата стъпка беше да преработя задницата. Тъйкато исках да е по-ниска, и сложих 18ц. капла и удължих задната вилка с 300мм. По този начин мотора се удължи и стана доста по-нисък. Здания калник също претърпя промяна, за да стои максимално близо до гумата.
Цилндъра който направих под седалката събра цялата ел.инсталация и акумолатора. С това мотора най-накрая придоби желаната визия.
До тук добре, но оставаше по-трудното: техническата част.
Оригинално на този модел скорстния лост е от дясната страна, а задната спирачка в ляво. Реших това да се преправи за по голяма безопасност. Навика който имам, като нищо можеше да ми изиграе лоша шега. Така или инае бях решил да изнеса стъпенките напред и чрез лостова система педалите си дойдоха на правилното място.
Двигатела е на 8000мили и нямаше нужда от никакви ремонти, Смених му карбуратора с по-модерен за по плавна и добра работа и запалването с електронно. Това доведе до много лесно палене и млко по-голяма мощност. Двигатела заработи много по-равномерно и чисто.
В крайна сметка се получи доста приятен чопър с който минах доволно количество километри с усмивка на уста. Мотор който дава страхотно чувство дори и при ниска скорост.
Цялата преработка беше с мисъл за следващи. Реших да го ползвам като "лего" :), След като цяло лято му се радвах дойдоха и идей за доработване за зимата:).
Така че мотора ще придобива нови неща и "модернизаций" всяка зима, а лятото ще носи удоволствие.
iotoff.snimka.bg/motorcycles/royal-enfield.691920.all
Спрях се на един легендарен класиечски модел: Royal enfield 500 bullet.
Това е най-дълго произвеждания модел в света, все още се произвежда с малки подобрения в Индия.
Конкретния мотор го взех от Англия в доста прилично състояние:
Така изглеждаше като пристигна при мен. Последва пълно разглобяване и преценяване какво трябва да се направи за да изглежда така както искам аз. Реших че искам да изглежда в стил "бобър" с ретро излъчване.
Цялата предница се преработи с нови тройници които изработих от аломиний, предната капла смених с 21ц. и промяна мястото на калника. курмилото вече е право"рентал" сложено върху високи водачи. След дълго търсене на подходящ фар, в крайна сметка си го направих сам, като ползвах само оригиналните рефлектор и гривна.
Ръкохватките също си ги направих сам. Представляват овални канали наподобяващи 8 ходова резба. В края им се поставят огледалата, които също сам си изработих.
Следващата стъпка беше да преработя задницата. Тъйкато исках да е по-ниска, и сложих 18ц. капла и удължих задната вилка с 300мм. По този начин мотора се удължи и стана доста по-нисък. Здания калник също претърпя промяна, за да стои максимално близо до гумата.
Цилндъра който направих под седалката събра цялата ел.инсталация и акумолатора. С това мотора най-накрая придоби желаната визия.
До тук добре, но оставаше по-трудното: техническата част.
Оригинално на този модел скорстния лост е от дясната страна, а задната спирачка в ляво. Реших това да се преправи за по голяма безопасност. Навика който имам, като нищо можеше да ми изиграе лоша шега. Така или инае бях решил да изнеса стъпенките напред и чрез лостова система педалите си дойдоха на правилното място.
Двигатела е на 8000мили и нямаше нужда от никакви ремонти, Смених му карбуратора с по-модерен за по плавна и добра работа и запалването с електронно. Това доведе до много лесно палене и млко по-голяма мощност. Двигатела заработи много по-равномерно и чисто.
В крайна сметка се получи доста приятен чопър с който минах доволно количество километри с усмивка на уста. Мотор който дава страхотно чувство дори и при ниска скорост.
Цялата преработка беше с мисъл за следващи. Реших да го ползвам като "лего" :), След като цяло лято му се радвах дойдоха и идей за доработване за зимата:).
Така че мотора ще придобива нови неща и "модернизаций" всяка зима, а лятото ще носи удоволствие.
iotoff.snimka.bg/motorcycles/royal-enfield.691920.all
Защо никой не пише за загубите ?
„Дейли Мейл” гърми: Гответе се за „глоба...
ТОВА, КОЕТО ВИДИТЕ ТУК ЩЕ СМРАЗИ КРЪВТА ...
„Дейли Мейл” гърми: Гответе се за „глоба...
ТОВА, КОЕТО ВИДИТЕ ТУК ЩЕ СМРАЗИ КРЪВТА ...
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.