Постинг
05.09.2010 14:00 -
jawa 555
Поредния мотор който реставрирах е jawa 555 от 56г.
Това е един от най-красивите малки моторчета правени в средата на 50г. във Европа.
Интересното при него е че е със три скорости и манивела от десния край на мотора, и се рита на пред! Отличава се и с много голям заден зъбак.
В началото се сдобих с това:
Последва пълно разглобяване и почистване на старата боя и ръжда. Имаше доста йривини по ламарините които бяха доста трудни за изправяне, защото не са напълно семетрични и нямаше как да се сравнят и вземат меки.
Както обикновенно поцинковах спиците и лъснах обръчите на каплата.
Така вече заприлича на моторче нали?
Последва пускане на гуми и проби на пътя. Оказа се че не толкова просто да го накарам да върви с лекота, но след серия ровене и центровка на запалване и карбуратор, най на края тръгна както трябва. След като му направих златистите контури придоби завършен вид.
Равносметката е:
моторче напълно изчистено от ръжда, с нова боя, нови гуми, изцяло възтановена седалка, поцинковани всички не боядисани части по мотора. Основно ремонтиран двигател с нови лагери семеринги и сегменти. Двигатела имаше две дупки на картера приченени от степенката, която опира в него при вдигане на мотора, и за това се наложи наваряне с аргон. Стана чудесно и сега няма и капка масло под мотора.
Останаха и някой неща за довършване, но за сега не мога да ги открия.
Това са нов ауспух, задно стопче и оригинални гими на стъпенките. Надявам се в най-скоро време и тези неща да се оправят.
За сега е това, надявам се да ви хареса:)
Съвсем скоро ще ви представя и MZ RT 125 от 1952г.
Това е един от най-красивите малки моторчета правени в средата на 50г. във Европа.
Интересното при него е че е със три скорости и манивела от десния край на мотора, и се рита на пред! Отличава се и с много голям заден зъбак.
В началото се сдобих с това:
Последва пълно разглобяване и почистване на старата боя и ръжда. Имаше доста йривини по ламарините които бяха доста трудни за изправяне, защото не са напълно семетрични и нямаше как да се сравнят и вземат меки.
Както обикновенно поцинковах спиците и лъснах обръчите на каплата.
Така вече заприлича на моторче нали?
Последва пускане на гуми и проби на пътя. Оказа се че не толкова просто да го накарам да върви с лекота, но след серия ровене и центровка на запалване и карбуратор, най на края тръгна както трябва. След като му направих златистите контури придоби завършен вид.
Равносметката е:
моторче напълно изчистено от ръжда, с нова боя, нови гуми, изцяло възтановена седалка, поцинковани всички не боядисани части по мотора. Основно ремонтиран двигател с нови лагери семеринги и сегменти. Двигатела имаше две дупки на картера приченени от степенката, която опира в него при вдигане на мотора, и за това се наложи наваряне с аргон. Стана чудесно и сега няма и капка масло под мотора.
Останаха и някой неща за довършване, но за сега не мога да ги открия.
Това са нов ауспух, задно стопче и оригинални гими на стъпенките. Надявам се в най-скоро време и тези неща да се оправят.
За сега е това, надявам се да ви хареса:)
Съвсем скоро ще ви представя и MZ RT 125 от 1952г.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.