Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2009 19:09 - jawa 250 perak 52г.
Автор: restoration Категория: Хоби   
Прочетен: 16523 Коментари: 12 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
това е последния мотор по който работих. един много рядък модел за България.
предно и задно окачване са пружини, от което идва и името и. perak от чешки означава пружини.седалката е единична окачена на пружина и демферни шайби. това е последния модел на марката която ползва 19ц. капли.
мотора попадна при мен в окаян вид. не беше останал никакъе никел,всички лагери бяха запекли, липсваше меката част на седалката, гривната и стъклото на фара и каплите бяха доста криви., ауспусите и кривките за изхвърляне.
image

боята е намазана с четката:) задния калник крив, а багажника преправян и заварян нескопосано
image

последва пълно разглобяване и махане на старата боя. оказа се че част от калниците са изгнили до там че липсват пърчета. с доста труд успях да направя липсващите парчета защото огъвката се оказа доста сложна.

image
тук събрах всички ламарини за да ги пасна преди окончателното им истриване и подготвяне за боя.
image
след като подготвих всички детайли които трбва да са никелирани ги изпратих на Николай Дренски който полага хром-никел на всякакви детайли.
получи се това:
image

image
чисто нови ауспуси и кривки
image
image
image
и ауспусите и обръчите са точно за модела, но реплика. оказа се че в Турция все още правят части за тях. между другото ги има и китайско производство, но не посмях да рискувам с тях.спигите се кадмираха и след това пасивирани за по-голяма издръжливост. оказа се че от поцинковането резбите им се подбили и трябваше да се минават с флашка, а нипелите да се почисти резбата с метчик от натрупания цинк. доста трудоемко и кофти занимание, но след това при зглобяването на каплата вече намах проблеми.

последва пълно разглобяване на двигателя и смана на всички лагери и семеринги + нови оригиналени цилиндър, бутало и сегменти. един старец си ги пазеше все още:).
най-хубавото идва когато започне зглобяването и започне да заприличва на мотоциклет.
image
image
image
последва нова ел.инсталация и изрисуване на кантовете.
image
image
image
image
image
image
image

равносметка:
нови обръчи и гуми
нови ауспуси
нов никел и боя
нова ел. инсталация
нови цилиндър, бутало и сегменти
нова тапицерия на седалката
много труд, средства и голяма радост от крайния резултат:)

КРАЙ






Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. afala - браво колега
19.12.2009 19:14
чудесна работа,възхищавам се на мераклии като теб.Успех ти желая.
цитирай
2. buratino - Браво, много добре си се справил
19.12.2009 20:43
Браво, много добре си се справил
цитирай
3. varg1 - екстра
19.12.2009 20:54
станал мотора,а продава ли се
цитирай
4. restoration - :)
19.12.2009 22:43
вече е купен
цитирай
5. анонимен - Прекрасно
29.12.2009 15:32
Моите поздравления за прекрасно реставрираната машинка. Направено не само с много труд, средства, а и с любов!
цитирай
6. energywatch - БРАВО
04.01.2010 21:33
КРАЙНИЯ РЕЗУЛТАТ Е РАДОСТ ЗА ОКОТО!
цитирай
7. vidrica - аз
06.01.2010 22:00
Браво ! Винаги се радвам когато гещо ретро е спасено от вторични суровини. Найстина радост за окото ! С интерес очаквам следващите ви изянви . Успех !
цитирай
8. анонимен - bravo
06.03.2011 22:01
strahotna rabota si svar6il no misla 4e ti e bilo nai zabavno restavriraneto na celiq motor
цитирай
9. misheiin - otnosno nikeliranite 4asti na Jawa
06.05.2011 19:35
Strahotno e priatel,no i az iskam malko pomosht-triabva mi adresa na Nikolai Drenski i telefona mu 4e triabva da zanesa edni 4asti za motor za nikel ,a tuk vav Veliko Tarnovo ne e mn ka4estveno.Blagodaria predvaritelno.
цитирай
10. анонимен - Браво и баща ми има такава Jawa!!! ...
24.05.2011 10:24
Браво и баща ми има такава Jawa!!! много са хубави, но наща е 53 година
цитирай
11. hristo81 - Chevy
23.01.2012 12:45
Перфектна реставрация БРАВО!!!
цитирай
12. laptoo - ява 250
19.07.2013 16:03
привет на всички тук !!! Незнам дали тук е точното място да пиша,но видях тази супер реставрирана машина и сетих че баща ми има такава-(ява перик 1952г) и е за продан-интересува ме колко пари мога да и потърся(ориентировъчно),за повече подробности(в какво състояние и снимки мога да пратя,това е засега,ако някои е любопитен съм готов да му показа снимки и да кажа състоянеито на мотора
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: restoration
Категория: Хоби
Прочетен: 196165
Постинги: 13
Коментари: 46
Гласове: 21
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031