Постинг
19.12.2009 19:09 -
jawa 250 perak 52г.
това е последния мотор по който работих. един много рядък модел за България.
предно и задно окачване са пружини, от което идва и името и. perak от чешки означава пружини.седалката е единична окачена на пружина и демферни шайби. това е последния модел на марката която ползва 19ц. капли.
мотора попадна при мен в окаян вид. не беше останал никакъе никел,всички лагери бяха запекли, липсваше меката част на седалката, гривната и стъклото на фара и каплите бяха доста криви., ауспусите и кривките за изхвърляне.
боята е намазана с четката:) задния калник крив, а багажника преправян и заварян нескопосано
последва пълно разглобяване и махане на старата боя. оказа се че част от калниците са изгнили до там че липсват пърчета. с доста труд успях да направя липсващите парчета защото огъвката се оказа доста сложна.
тук събрах всички ламарини за да ги пасна преди окончателното им истриване и подготвяне за боя.
след като подготвих всички детайли които трбва да са никелирани ги изпратих на Николай Дренски който полага хром-никел на всякакви детайли.
получи се това:
чисто нови ауспуси и кривки
и ауспусите и обръчите са точно за модела, но реплика. оказа се че в Турция все още правят части за тях. между другото ги има и китайско производство, но не посмях да рискувам с тях.спигите се кадмираха и след това пасивирани за по-голяма издръжливост. оказа се че от поцинковането резбите им се подбили и трябваше да се минават с флашка, а нипелите да се почисти резбата с метчик от натрупания цинк. доста трудоемко и кофти занимание, но след това при зглобяването на каплата вече намах проблеми.
последва пълно разглобяване на двигателя и смана на всички лагери и семеринги + нови оригиналени цилиндър, бутало и сегменти. един старец си ги пазеше все още:).
най-хубавото идва когато започне зглобяването и започне да заприличва на мотоциклет.
последва нова ел.инсталация и изрисуване на кантовете.
равносметка:
нови обръчи и гуми
нови ауспуси
нов никел и боя
нова ел. инсталация
нови цилиндър, бутало и сегменти
нова тапицерия на седалката
много труд, средства и голяма радост от крайния резултат:)
КРАЙ
предно и задно окачване са пружини, от което идва и името и. perak от чешки означава пружини.седалката е единична окачена на пружина и демферни шайби. това е последния модел на марката която ползва 19ц. капли.
мотора попадна при мен в окаян вид. не беше останал никакъе никел,всички лагери бяха запекли, липсваше меката част на седалката, гривната и стъклото на фара и каплите бяха доста криви., ауспусите и кривките за изхвърляне.
боята е намазана с четката:) задния калник крив, а багажника преправян и заварян нескопосано
последва пълно разглобяване и махане на старата боя. оказа се че част от калниците са изгнили до там че липсват пърчета. с доста труд успях да направя липсващите парчета защото огъвката се оказа доста сложна.
тук събрах всички ламарини за да ги пасна преди окончателното им истриване и подготвяне за боя.
след като подготвих всички детайли които трбва да са никелирани ги изпратих на Николай Дренски който полага хром-никел на всякакви детайли.
получи се това:
чисто нови ауспуси и кривки
и ауспусите и обръчите са точно за модела, но реплика. оказа се че в Турция все още правят части за тях. между другото ги има и китайско производство, но не посмях да рискувам с тях.спигите се кадмираха и след това пасивирани за по-голяма издръжливост. оказа се че от поцинковането резбите им се подбили и трябваше да се минават с флашка, а нипелите да се почисти резбата с метчик от натрупания цинк. доста трудоемко и кофти занимание, но след това при зглобяването на каплата вече намах проблеми.
последва пълно разглобяване на двигателя и смана на всички лагери и семеринги + нови оригиналени цилиндър, бутало и сегменти. един старец си ги пазеше все още:).
най-хубавото идва когато започне зглобяването и започне да заприличва на мотоциклет.
последва нова ел.инсталация и изрисуване на кантовете.
равносметка:
нови обръчи и гуми
нови ауспуси
нов никел и боя
нова ел. инсталация
нови цилиндър, бутало и сегменти
нова тапицерия на седалката
много труд, средства и голяма радост от крайния резултат:)
КРАЙ
Royal enfield 500 bullet
Цифровизация на ТV, това което не ни каз...
няма траки, няма прабългари, няма славян...
Цифровизация на ТV, това което не ни каз...
няма траки, няма прабългари, няма славян...
чудесна работа,възхищавам се на мераклии като теб.Успех ти желая.
цитирайБраво, много добре си се справил
цитирайстанал мотора,а продава ли се
цитирайвече е купен
цитирай
5.
анонимен -
Прекрасно
29.12.2009 15:32
29.12.2009 15:32
Моите поздравления за прекрасно реставрираната машинка. Направено не само с много труд, средства, а и с любов!
цитирайКРАЙНИЯ РЕЗУЛТАТ Е РАДОСТ ЗА ОКОТО!
цитирайБраво ! Винаги се радвам когато гещо ретро е спасено от вторични суровини. Найстина радост за окото ! С интерес очаквам следващите ви изянви . Успех !
цитирай
8.
анонимен -
bravo
06.03.2011 22:01
06.03.2011 22:01
strahotna rabota si svar6il no misla 4e ti e bilo nai zabavno restavriraneto na celiq motor
цитирайStrahotno e priatel,no i az iskam malko pomosht-triabva mi adresa na Nikolai Drenski i telefona mu 4e triabva da zanesa edni 4asti za motor za nikel ,a tuk vav Veliko Tarnovo ne e mn ka4estveno.Blagodaria predvaritelno.
цитирай
10.
анонимен -
Браво и баща ми има такава Jawa!!! ...
24.05.2011 10:24
24.05.2011 10:24
Браво и баща ми има такава Jawa!!! много са хубави, но наща е 53 година
цитирайПерфектна реставрация БРАВО!!!
цитирайпривет на всички тук !!! Незнам дали тук е точното място да пиша,но видях тази супер реставрирана машина и сетих че баща ми има такава-(ява перик 1952г) и е за продан-интересува ме колко пари мога да и потърся(ориентировъчно),за повече подробности(в какво състояние и снимки мога да пратя,това е засега,ако някои е любопитен съм готов да му показа снимки и да кажа състоянеито на мотора
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.