Постинг
19.12.2009 19:09 -
jawa 250 perak 52г.
това е последния мотор по който работих. един много рядък модел за България.
предно и задно окачване са пружини, от което идва и името и. perak от чешки означава пружини.седалката е единична окачена на пружина и демферни шайби. това е последния модел на марката която ползва 19ц. капли.
мотора попадна при мен в окаян вид. не беше останал никакъе никел,всички лагери бяха запекли, липсваше меката част на седалката, гривната и стъклото на фара и каплите бяха доста криви., ауспусите и кривките за изхвърляне.
боята е намазана с четката:) задния калник крив, а багажника преправян и заварян нескопосано
последва пълно разглобяване и махане на старата боя. оказа се че част от калниците са изгнили до там че липсват пърчета. с доста труд успях да направя липсващите парчета защото огъвката се оказа доста сложна.
тук събрах всички ламарини за да ги пасна преди окончателното им истриване и подготвяне за боя.
след като подготвих всички детайли които трбва да са никелирани ги изпратих на Николай Дренски който полага хром-никел на всякакви детайли.
получи се това:
чисто нови ауспуси и кривки
и ауспусите и обръчите са точно за модела, но реплика. оказа се че в Турция все още правят части за тях. между другото ги има и китайско производство, но не посмях да рискувам с тях.спигите се кадмираха и след това пасивирани за по-голяма издръжливост. оказа се че от поцинковането резбите им се подбили и трябваше да се минават с флашка, а нипелите да се почисти резбата с метчик от натрупания цинк. доста трудоемко и кофти занимание, но след това при зглобяването на каплата вече намах проблеми.
последва пълно разглобяване на двигателя и смана на всички лагери и семеринги + нови оригиналени цилиндър, бутало и сегменти. един старец си ги пазеше все още:).
най-хубавото идва когато започне зглобяването и започне да заприличва на мотоциклет.
последва нова ел.инсталация и изрисуване на кантовете.
равносметка:
нови обръчи и гуми
нови ауспуси
нов никел и боя
нова ел. инсталация
нови цилиндър, бутало и сегменти
нова тапицерия на седалката
много труд, средства и голяма радост от крайния резултат:)
КРАЙ
предно и задно окачване са пружини, от което идва и името и. perak от чешки означава пружини.седалката е единична окачена на пружина и демферни шайби. това е последния модел на марката която ползва 19ц. капли.
мотора попадна при мен в окаян вид. не беше останал никакъе никел,всички лагери бяха запекли, липсваше меката част на седалката, гривната и стъклото на фара и каплите бяха доста криви., ауспусите и кривките за изхвърляне.
боята е намазана с четката:) задния калник крив, а багажника преправян и заварян нескопосано
последва пълно разглобяване и махане на старата боя. оказа се че част от калниците са изгнили до там че липсват пърчета. с доста труд успях да направя липсващите парчета защото огъвката се оказа доста сложна.
тук събрах всички ламарини за да ги пасна преди окончателното им истриване и подготвяне за боя.
след като подготвих всички детайли които трбва да са никелирани ги изпратих на Николай Дренски който полага хром-никел на всякакви детайли.
получи се това:
чисто нови ауспуси и кривки
и ауспусите и обръчите са точно за модела, но реплика. оказа се че в Турция все още правят части за тях. между другото ги има и китайско производство, но не посмях да рискувам с тях.спигите се кадмираха и след това пасивирани за по-голяма издръжливост. оказа се че от поцинковането резбите им се подбили и трябваше да се минават с флашка, а нипелите да се почисти резбата с метчик от натрупания цинк. доста трудоемко и кофти занимание, но след това при зглобяването на каплата вече намах проблеми.
последва пълно разглобяване на двигателя и смана на всички лагери и семеринги + нови оригиналени цилиндър, бутало и сегменти. един старец си ги пазеше все още:).
най-хубавото идва когато започне зглобяването и започне да заприличва на мотоциклет.
последва нова ел.инсталация и изрисуване на кантовете.
равносметка:
нови обръчи и гуми
нови ауспуси
нов никел и боя
нова ел. инсталация
нови цилиндър, бутало и сегменти
нова тапицерия на седалката
много труд, средства и голяма радост от крайния резултат:)
КРАЙ
чудесна работа,възхищавам се на мераклии като теб.Успех ти желая.
цитирайБраво, много добре си се справил
цитирайстанал мотора,а продава ли се
цитирайвече е купен
цитирай
5.
анонимен -
Прекрасно
29.12.2009 15:32
29.12.2009 15:32
Моите поздравления за прекрасно реставрираната машинка. Направено не само с много труд, средства, а и с любов!
цитирайКРАЙНИЯ РЕЗУЛТАТ Е РАДОСТ ЗА ОКОТО!
цитирайБраво ! Винаги се радвам когато гещо ретро е спасено от вторични суровини. Найстина радост за окото ! С интерес очаквам следващите ви изянви . Успех !
цитирай
8.
анонимен -
bravo
06.03.2011 22:01
06.03.2011 22:01
strahotna rabota si svar6il no misla 4e ti e bilo nai zabavno restavriraneto na celiq motor
цитирайStrahotno e priatel,no i az iskam malko pomosht-triabva mi adresa na Nikolai Drenski i telefona mu 4e triabva da zanesa edni 4asti za motor za nikel ,a tuk vav Veliko Tarnovo ne e mn ka4estveno.Blagodaria predvaritelno.
цитирай
10.
анонимен -
Браво и баща ми има такава Jawa!!! ...
24.05.2011 10:24
24.05.2011 10:24
Браво и баща ми има такава Jawa!!! много са хубави, но наща е 53 година
цитирайПерфектна реставрация БРАВО!!!
цитирайпривет на всички тук !!! Незнам дали тук е точното място да пиша,но видях тази супер реставрирана машина и сетих че баща ми има такава-(ява перик 1952г) и е за продан-интересува ме колко пари мога да и потърся(ориентировъчно),за повече подробности(в какво състояние и снимки мога да пратя,това е засега,ако някои е любопитен съм готов да му показа снимки и да кажа състоянеито на мотора
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.